Nå skal alle våre kunder migreres fra en server i Tyskland til en norsk server, og i denne sammenhengen er det noen forberedelser som må utføres.
Notering av innstillinger på enheter
For å koble seg opp på den nye serveren må alle enheter fjernes og kobles opp på nytt. Dette betyr at alle egendefinerte innstillinger på enhetene vil mistes, og bør derfor noteres.
For å sjekke disse innstillingene kan du gå til Oppsett -> Enheter og trykke på Endre.
Ting som er verdt å notere seg er IP-adresse på Master, Standardkelner, Checkout-Bordnr, Kostnadssenter og alle printerinnstillinger dersom det brukes noe annet en standard.
Stenging av arbeidsdag og sletting av enheter før migrering
Dagen før er det viktig at arbeidsdagen blir avsluttet, da alle salgstall fra uavsluttede arbeidsdager vil mistes ved migrering.
Koble til ny cloud
Når migreringen er fullført kan alle enheter kobles opp igjen.
Logg inn med samme bruker som før, men nå med nettadresse no.gastrofix.com.
Når du er logget inn kan du koble opp enhetene på nytt ved å trykke "Registrer enhet" fra Oppsett -> Enheter og scanne QR-koden. Dersom kameraet på iPaden ikke er tilgjengelig kan du skrive koden under QR-koden etterfulgt av |no.gastrofix.com, f.eks ABCD-1234|no.gastrofix.com. Husk å sette opp enhetene likt som i den gamle clouden for å sørge for at alt fortsetter som før.
Vi er tilgjengelige til å bistå med hjelp til migrering etter behov.
Hvis du trenger hjelp eller har spørsmål, ta kontakt med vårt supportteam på 22 04 64 90 eller support@barcontrol.no
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.